mandag den 8. december 2014

Baby brain




Alt godt kommer til den der venter, er det ikke sådan? Jeg synes, at vi har ventet længe nok - det må være vores tur nu.

Ventetiden er værst.
Jeg er ved at blive bims og kan ikke tænke på andet - er jeg mon gravid? Mon æggene har sat sig fast? Jeg har æg og baby på hjernen hele tiden!

Tankerne kører rundt i hovedet. Jeg synes, at jeg har lidt ømme bryster, så jeg er nok gravid. Tænk hvis det rent faktisk lykkes nu...men tænk hvis det ikke lykkes nu...så overlever jeg ganske enkelt ikke. Symptomerne kan bare være fra de hormoner, jeg får. Eller symptomer på mens. Hvad er det også for en syg Gud, der har fundet på, at PMS skal minde om tidlige graviditetssymptomer?!
Jeg synes også, at jeg har lidt kvalme. Det må helt sikkert betyde, at jeg er gravid. Eller også er jeg ikke, jeg har da ofte kvalme alligevel. Ej, det kan da godt være, at det er lykkedes nu, så skal vi måske have tvillinger. Tro på det. Øvelse gør mester. Hvis øvelser gør mester, så bliver vores børn da i øvrigt helt perfekte! Shit det er dårlig humor.
Har godt nok mange symptomer egentlig. Jeg har bare lyst til alle mulige mærkelige ting hele tiden, så måske er jeg virkelig gravid nu. Måske er jeg ikke. Jeg tør næsten heller ikke håbe for meget, så bliver nedturen bare det mere ubærlig, hvis jeg ikke er gravid. Jeg kan mærke niv og jag i livmoderen og smerter engang imellem. Måske er det tegn på graviditet? Det kunne det da godt være. Det kan selvfølgelig også bare være et tegn på mens., der er på vej. Åh nej er jeg begyndt at bløde? Nej det er for tidligt, det er sikkert bare smerter, fordi jeg er gravid. Er jeg gravid? Tør jeg teste? Nej det er også for tidligt. Åh tænk hvis testen viser negativ, så bliver vi knuste. Hvis testen viser negativ, så bekræfter den bare min værste frygt: nej du er ikke gravid, du er bare tyk! ;-)
Nej så hellere bevare håbet lidt endnu. Men tænk, hvis den er positiv, så kan vi glæde os allerede nu. Åh det bobler helt af lykke inden i bare ved tanken. Skal jeg teste? Nej det går ikke, det er dumt. Vent nu bare på den dumme blodprøve. Mon jeg er gravid? Eller er jeg ikke? Julen er da også bare det værste tidspunkt at være infertil på - jeg bliver hele tiden mindet om, at Jomfru Maria kunne blive gravid, men jeg kan ikke! Åh den dårlige humor igen. Godt der ikke er nogle, der kan høre, hvad jeg tænker.
Nu skal det altså lykkes. Jeg orker ærlig talt ikke jul som barnløs igen. Jeg vil tro på, at jeg er gravid. Jeg er nødt til at tro på det. Er jeg? Er jeg ikke? Er jeg? ... Aaaaaaaarghh!!!

Håber dæleme at alt godt kommer til den der venter, for jeg er godt nok ved at være utålmodig nu. Håber at vi er færdige med at vente, og at vi får verdens bedste julegave i år.


2 kommentarer:

  1. Puha husker godt ventetiden.. Et rent rutchebane helved. Man analysere kroppens mindste symptomer. Selvom kroppen er proppet med hormoner og man kan ikke regne en skid med det alligevel. Man håber på det bedste og frygter det værste. Og det eneste man kan gøre er at vente og vente.. Vente på et positiv eller negativ svar. Lige meget hvad, så bliver ens liv endnu en gang ændret.
    Håber sådan det lykkes for jer denne gang! Du er SÅ god til at sætte ord på dine tanker og følelser! Er sikker på at det er hjælp og er med til at styrke dig. Krydser alt hvad krydses kan!

    SvarSlet
  2. Ja, godt, at man ikke kan høre, hvad du tænker:-)
    Og godt, at du kan sætte ord på skrift. Er helt sikker på, at mange kan nikke genkendende til dine tanker. Og selvfølgelig er alle hjerneceller indstillet på baby-mode - det ville være mærkeligt andet. Vi krydser XXXXXXXXXXXX

    SvarSlet